torsdag 8 januari 2009

Choklad

Apropå Choklad.

När sötsuget gör sig påmint så tar jag allt som oftast upp en chokladbit. Men det får inte vara vilken choklad som helst. Jag är ledsen men Marabou är inget jag ens tar i.

Skall det vara choklad så skall det. Det finns ett fabrikat av enkel söt vanlig choklad som jag äter om inget annat finns att tillgå - Fazer blå. Chokladpraliner fungerar också bra. Har ni provat Årechoklad?

Annars är det Belgiska chokladsorter som favoriseras. Divine är en sort jag gärna köper och med fördel äter tillsammans med en god kopp Java. Vanligt bryggkaffe går bra om det är Zoegas.

En annan aspekt som intresserar mig är organiska och rättvisemärkta produkter. Det finns flera olika chokladprodukter som är rättvisemärkta och organiska (Divine) men nu har jag hittat en som genast fångade mitt intresse: Kallari - Rainfamily Chocolate. Fyra gånger så rättvist som andra rättvisemärkta produkter skriver kooperativet på sin hemsida. Det låter värdigt min gom.

Så om någon får tag på en bit Kallari choklad så skicka genast över den.


Inga kommentarer: