fredag 30 januari 2009

Enligt konstens alla regler

Om Anna Odell som simulerade ett självmord och blev tvångsintagen på psykakuten. Detta som en del av hennes konstinstallation. (Se Aftonbladets artikel)

Stackars Anna, eller kanske det är hoppfull Anna skall vara.
Många stora kända konstnärer har haft sin tid på hispan, så nu även Anna.

Kanske vi alla skulle börja göra som Anna, ha en liten lapp (en del behöver nog en skylt av modell större) i fickan när vi går ut på krogen. Blir vi aggressiva efter ett par järn och slår någon eller blir slagen av vakten, ja då slänger vi fram lappen
- hej, jag är konststuderande. Detta är en installation.

I mitt fall skulle lappen behöva åtföljas av ytterligare en lapp
- ursäkta, skulle ni kunna ta fram kameran ur höger byxficka och ta en bild av mig i min denna prekära situation tack.

Då jag studerar fotograferandets konst kan jag misstänka att liggandes på magen en regnig natt på avenyn med handfängsel skulle försvåra mitt konstutövande. Härtill behövs hjälp.

Detta är mitt förslag och mitt högst ovärderliga bidrag till debatten.

Inga kommentarer: